• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ 
  • کد خبر : ۱۹۹۵
مهندس موسوی نژاد سخنران ویژه همایش روز استاندارد
همایش روز استاندارد با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران ، مدیران و مسئولان کشوری و استانی با سخنرانی مهندس موسوی نژاد شهردار سرخ رود در سالن همایش سازمان هلال احمر استان برگزار گردید.
یکی از مهمترین معیارهای شهر هوشمند فراهم نمودن زیرساختهای استاندارد است .
همایش روز ملی استاندارد با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران ، مدیران کشوری و استانی در سالن هلال احمر ساری برگزار شد .
مهندس موسوی نژاد شهردار سرخ رود سخنران ویژه مراسم بزرگداشت روز ملی استاندارد در استان مازندران با موضوع سخنرانی ( استانداردها شهرها را هوشمندتر میکنند) بود.
موسوی نژاد با بیان اینکه یکی از معیارهای شهر هوشمند زیرساختهای استاندارد است افزود : توسعه پایدار شهری نیز نیازمند زیرساخت است تا شهروند هوشمند بسازد و شهروند هوشمند نیازمند فرهنگسازی و آموزش است.


شهردار با بیان اینکه در اکثر شهرهای کشور هوشمندسازی تنها به وبسایت سازمانی ختم میشود افزود: شهر هوشمند در دنیا مقابله با بحران است . smart city یا شهر هوشمند از نقیصه های مهم جامعه امروزی ماست در حالی که حرکت شتابنده دنیا اکنون به سمت smart city است. کیفیت ساخت و ساز ، ترافیک ، مسائل زیست محیطی ، حاشیه نشینی ، تفکیک اراضی و ... همه نیازمند کد هوشمند است که باید در این خصوص از استانداردهای جهانی بهره گرفت.
شهردار سرخ رود با تصریح اینکه متخصصان برنامه ریزی شهری به سمت شهر هوشمند سبز که شاخصه اکثر شهرهای استان مازندران است در حرکتند گفت : در کشور ما بدلیل عدم وجود قوانین به روز ، نبود مجموعه منسجم برای تزریق استانداردهای شهری و زیست محیطی از موانع اساسی شهرهای هوشمند است که در این خصوص باید از استانداردهای جهانی بهره جست.


شهردار افزود : وجود تنها 2 واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری برای شهر هوشمند پاسخگوی فعالان این رشته نیست . باید نگاهی جدی به این موضوع داشت زیرا شهرها موجوداتی زنده هستند که اصول استانداردسازی آن باید لحاظ گردد. توسعه پایدار نیازمند زیرساختهاست و مدیریت سیستماتیک همه شهرداریها را به سمت شهر هوشمند سوق خواهد داد.

در پایان این همایش با حضور مهندس موسوی نژاد شهردار سرخ رود از از شرکتها و بنگاههای برتر در حوزه استاندارد با اهدا لوح و تندیس ، تجلیل بعمل آمد .


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0